Ø знати законодавчу базу щодо завдань, цілей, принципів, засад функціонування дошкільної освіти в Україні; міжнародні та законодавчі акти України в галузі охорони дитинства про захист прав дітей та забезпечення їх повноцінного розвитку;
Ø знати сучасні концепції, завдання, зміст, методи, організаційні форми і засоби дошкільної освіти; особливості та інструментарій психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу; методи діагностики та корекції психофізичного розвитку дітей дошкільного віку; види і зміст контролю за його перебігом;
Ø розуміти дошкільний навчальний заклад як педагогічну систему: значення, зміст, порядок розробки і затвердження статуту ДНЗ; комплектування груп, порядок прийому, відрахування та збереження місць за дитиною; знати режим роботи навчального закладу, організацію навчально-виховного процесу, функції учасників освітнього процесу;
Ø знати концептуальні засади викладання в умовах вищих навчальних закладів; зміст та форми організації навчально-виховного процесу ВНЗ; способи організації навчання майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, їхньої пізнавальної діяльності та самостійної роботи; особливості керівництва науково-дослідницькою роботою та практикою студентів спеціальності «Дошкільна освіта»;
Ø володіти уміннями і навичками забезпечення організації освітнього процесу в ДНЗ з урахуванням принципів дошкільної освіти, зокрема дитиноцентризму, здоров’язбереження, інклюзії, розвивального навчання, особистісно-орієнтованого підходу, суб’єкт-суб’єктної взаємодії тощо;
Ø надавати допомогу вихователям щодо вибору методик діагностування досягнень у розвитку дітей з різних розділів програм навчання та виховання; аналізувати та оцінювати отримані результати, інтерпретувати та розробляти індивідуальні корекційно-розвивальні програми для дітей у нормі та з відхиленнями в психофізичному розвитку;
Ø володіти вміннями стратегічного і оперативного планування; розробляти різні види планів: перспективний, річний, календарний, план окремого заходу;
Ø координувати організацію навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі, створювати умови для розвитку, навчання і виховання дітей;
Ø вміти ефективно взаємодіяти з органами управління і самоврядування; налагоджувати професійну комунікацію із загальноосвітніми навчальними закладами, забезпечуючи наступність і перспективність освіти.
Компетентності студента:
Ø здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
Ø здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
Ø здатність організовувати освітній процес у дошкільних навчальних закладах з використанням сучасних, науково обґрунтованих, традиційних та інноваційних засобів, методів, прийомів, технологій;
Ø готовність до реалізації заходів щодо розвитку мережі дошкільних навчальних закладів у районі (місті);
Ø здатність до професійного самовдосконалення.
Немає коментарів:
Дописати коментар